Videos


https://youtube.com/devicesupport



https://youtube.com/devicesupport
http://m.youtube.com


Views: 23,440,139
Added: 1 month
Runtime: 3:56
Comments:

Tags for this video:  



Find more videos in the: "Howto"
Uploaded by: YouTube Help
See more videos uploaded by YouTube Help


Related Videos:

https://youtube.com/devicesupport

Views: 23440139
https://youtube.com/devicesupport http://m.youtube.com

Comments:

Author IAMNOTADIVER (6 years)
Ape kena mengena kasi minum anjing dengan buat Maulud? Cuba jelaskan.

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ade jgk peristiwa apabila nabi ingin keluar dari rumahnya,dia
bertwassul dengan orang2 solih di zaman itu..saye betol2 minta maaf kerane
saye sdh terlupe nnti saye akan tnye kepade ustaz saye..tetapi kami semua
tawassul kepada awliya2 allah kemudian kami juga berdoa kepade tuhan,tdk ke
membace2 surah untuk bertawassul itu lg bagus dari hanya makan obat? ya itu
terpulang kepda kamu tp terang2 alquran itu lebih baik..tetapi ingat kami
tdk pena sesekali menyambahnya(awliya2).

Author Hamcai Bochai (4 years)
@FarEast309 ya betol tu, aku sokong. lagi satu, kpade sume orang muslim,
jangan hukum orang, mungkin mereka ada jumpe hadis atau dalil2 yang ade,
diam2 saje sudah, itupon kalau benar mereka salah, kalau benar mereka tak
salah, kite lah yang kene, hehe

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ,lakum deenukum waliyadeen~

Author Real Swiftx (5 years)
Ya Rabbi... Apalah digaduhkan sampai macam tu? Aku nak tanya hang pa?
Siapakah musuh Islam, kita yg sebenarnya? Sesama Islam ka, Wahabi ka? Syiah
ka? Sunni ka? Ajaran Dr Asri ka? Jais ka? Hadhari ka?.......... SEPATUTNYA
IBLIS, SYAITAN, YAHUDI, AMERIKA, ISRAEL LAKNATULLAH.. Lu pk ar sendiri..

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas baiklah,ini dalilnya di dlm quran:surah ali-imran ayat 38...ini
menunjukkan nabi zakaria bertawassul dgn siti maryam..seseungguhnya
bertawassul itu tiada salahnya..ia tetap berdoa kepada tuhan yg maha esa
kerana ia tetap bermula dgn "allahuma" dan tawassul itu hnya menyebutkn
nama2 org solih di dlm doa krane mreke dekat dgn allah..bkn btol2 meminta
dari mreke..kami tidak sebulu seperti org nasrani..wassalam..andaiku
tersilap bahase minta maaf..hanya allah saje yg maha mengetahui..

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas insyallah aku akn berusahakn nye..

Author suryadi2 (6 years)
FATWA MUFTI MESIR Sesungguhnya menyambut dan merayakan Mawlid Nabi s.a.w.
dengan niat untuk ingat kepada baginda dan membesarkan baginda adalah satu
amalan yang besar dan dipandang utama oleh Ahlus Sunnah wal Jama`ah.
Memandangkan kebanyakan umat Islam di dunia ini adalah pengikut Ahlus
Sunnah wal Jama`ah, maka kelahiran Junjungan Nabi s.a.w. terus dimuliakan
dan diingati, alhamdulillah. DAKYAH PUAK-PUAK WAHHABI DGN JAGOAN MEREKA BIN
BAZ TERUS DI TENGGELAM DITELAN KEBENARAN (Situs bahrusshofa)

Author FarEast309 (5 years)
Jgnlah mengatakan perkara ini adalah syirik.....kerana orang yang ada di
sini bkn meminta pada HABIB NOH untuk mengabulkan hajat mereka.
BUKAN!!....mereka cuma berdoa kepada ALLAH dgn berkat HABIB NOH.Mereka
bertawasul dgn RAsullallah dan HAbib Noh.Kita bkn minta pada mereka,kita
minta pada ALLAH dgn berkat mereka.Jgnlah kita tidak percaya pada wali
Allah...sesungguhnya Allah telah berfirman sesiapa memusuhi kekasihku(wali
Allah) maka aku akn mengistiharkan perang fisabilillah....wallahualam

Author SKAILIYA (6 years)
iNI BENAR BENAR SYIRIK AKBAR. KALAU TAK BERTAUBAT JUGAK...... KEKAL DIDALAM
NERAKA UNTUK SELAMA LAMA NYA.

Author suryadi2 (6 years)
Ini semua wahabbi punya ajaran.Apa yang haul tak ada?? Tiap-tiap tahun
ulang tahun Badr Rasulallah pergi ziarah doakan syuhada'badar. Juga begitu
beliau ziarah maqam-maqam di Baqi'tiap-tiap bulan Say'ban. Sama juga dengan
maqam Sayyidatina Khadijah pada waktu malam. Hadis dan atsar banyak. Jadi
semua dicontohi ulama'ahli sunnah wal jamaah fasal diteruskan oleh para
sahabat, dan tabiin dll. Beljarlah yang betul. Dengan kitab dan ulama'yang
bersanad dan sahih!

Author Muhammad Akhtar Mohammad Safian (5 years)
Dalam beribu-ribu amalan sunnah yang jelas kesahihannya.... kenapa la nak
buat benda yang PASTI..tiada dalam sunnah!

Author Muhd Shafiq (6 years)
ini kn haul habib nor.

Author suryadi2 (6 years)
Muhd Ibn `Abdul Wahhab by Imam Ibn Humayd al-Hanbali "Some of the ppl whom
I met relatd...fr the contemporaries of Shaykh Abdul Wahhāb that describe
his anger twrds his son Muhammad bcs he had not agreed to study the
religious knowledge of his ancestors and the ppl of his area. His fthr had
a presentiment that smthng wld happen bcs of him, and so he frequently said
to the ppl, "How much evil you are going to see from my son
Muhammad."Subsequently, what Allāh destined to happen came to pass"

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas,aku telah dapat dalilnya..ade bnyk tp yg aku ingt: nabi zakaria
sendiri bertawassul dengan siti maryam dan lain2 lagi bace kitab2 sirah2
nabi2 kamu akan dapati berikut...masey tk pecaye jgk lakum dinukum
waliadeen..

Author suryadi2 (6 years)
Sebagai pengikut Ahlus Sunnah wal Jamaah, semestinya kita percaya kepada
adanya syafaat daripada orang-orang yang diizinkan Allah s.w.t. untuk
memberikannya. Hujjatul Islam Abu Hamid al-Ghazali r.a. dalam kitab "Ihya`
Ulumiddin" menyatakan:- "Dan hendaklah kita beriman yakni percaya dengan
(adanya) syafaat para nabi, kemudian syafaat para ulama, kemudian syafaat
para syuhada`, kemudian syafaat segala orang mukmin menurut jah dan
kedudukannya di sisi Allah ta'ala."

Author suryadi2 (6 years)
Haul of al-Hbb Noh b Muhammad al-Habsyi would be held on Sat 18th April
2009 at Palmer Road starting from after Asr till Isya' all are invited to
benefit from the talks, tahlil and mawlid insyAllah. This Haul will start
the one week long Haul festivities, that of al-Hbb Muhammad b Salim
al-Attas (Haul BaAlawi Mosque) and of al-Allamah al-Faqih as-Syaikh Umar b
Abdullah al-Khatib

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas suka hati kau la nak..aku tk debate dngn org mcm kau...sbb klau
aku blg dalil de pon kau tetap degil kau nk ckp aku mcm majusi abe kau
perangai mcm yahudi tk nmpk ke? klau aku ade dalil ke tkd kau nk pecaye ke?
tk punye..mcm mane nk terus kn..step alim je la kau..ulama bnyk sokong
tawasul bole hanya segelintir je yg bising..pikirlah~ aku sedar aku ni tdk
sepandai "KAU" tp pikirlah nabi itu guru yg hebat untk ummat de tkkn kate2
ulama yg siket tu btol? abe yg bnyk tu semue sesat? huhu

Author couleurmillenia (5 years)
ssape yg x phm, bertanyelah, jgn la komen melulu dgn ilmu setakat sekolah
menengah, klip ni pun 23 saat je, x tau hujung pangkal, main terjah je,
syirik la, ape la, korang ada kat situ ke?

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ,astaghfirullah..bace balek ayat tu btol2 yablah! bace ayat tu
dgn ayat sebelum tu dan pahami btol2 jgn nk main hantam je pike kau terror
sngt ke? terrorist ade uh nk hantam2 aje..tk suke jln uh..

Author Pescados17 (4 years)
@materizat baiklah,ana nk tnye anta,anta pegi ke doctor tk bila anta tngh
saket? sdh tentu kn. knape mintak tolong dgn doctor? knp tnk mintak
straight dari allah je? dan bende yg bole baik kn anta bile time saket name
de OBAT YG TDK BERNYAWE..anta nk ckp org tk betol anta sendiri BELOM
BETOL.ana tk ckp anta tk betol.itu sdh tdk sopan.dan tawassul di boleh
kan..dan awliya2 yg sdh meninggal..

Author Hamcai Bochai (4 years)
@materizat minta

Author qhudz (3 years)
this is an invention .. addeen has been perfected during muhammad
prophethood.. inventions only applied on ibadah which was taught by the
last messenger of Allah.. going to grave and doing such thing like in this
video seemed almost near to syirk.. nauzubillah Allah said 'when my
servents ask about (Allah) say that I'm near I answered their prayer when
they prayed. . .'

Author suryadi2 (6 years)
Sedangkan Yahudi msuk syurga kasi minum anjing haus!

Author TheUnholy Man (3 years)
@addeedas Sapa kata tawassul ni...ni bukan tawasul ...

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas lakum deenukum waliyadeen.aku pecinta nabi muhammad tk sanggup
aku untk me-reka2 cerite...wallahi klau aku maseh ingt doanye itu aku akn
kongsi bersama kamu..kite saling belajar mempelajari..ya saya setuju dengan
hadis itu tetapi saya tdk takut kerana saya tdk me-reka2 cerite..dan ingt
sesungguhnya fitnah itu lebih dasyat dari pembunuhan dan aku tdk berani
untk menfitnah hadis2 nabi..maaf jikalau ada tekasar bahasa..wslm..

Author omarssvcs (6 years)
Beribadah di kuburan sangat dilarang oleh Rasulullah. Laknat Allah jatuh
kepada kalian kerana kalian telah mencontohi yahudi dan nasarah yang telah
membuat kuburan para nabi mereka sebagai masjid. taubat sebelum mati kufur
dan syirik terhadap Allah s.w.t

Author omarssvcs (6 years)
haul tak haul. Rasulullah Tak ajar perkara macam ni.yang dah meninggal pun
tak dengar apa yang kau baca dan tak dapat faedah pahala dari apa yang
korang baca.

Embed Video:

URL 
Link 

Search Video

Top Videos

Top 100 >>>

Videos

Analyse website