Videos


Haul of Habib Noh Al-Habsyi 2008



The haul at Maqam Habib Noh has just passed. There was Maulid Diba'i followed by Qasidah at Palmer Road Singapore.

Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 15,278
Added: 6 years
Runtime: 0:24
Comments: 29

Tags for this video:  



Find more videos in the: "People"
Uploaded by: hatzputra
See more videos uploaded by hatzputra


Related Videos:

Haul Habib Noh 2012 (Part 1 of 3)

Views: 3028
Dokumentasi Maulid di Makam Habib Noh Singapore Part 1
Rating Rating Rating Rating Rating
Views: 661
KERAMAT HABIB NOH.wmv
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 12722
Satu Tinjauan Ringkas http://www.terjah.com/v2/news.php?readmore=197
Ahmad Al Habsyi : Sedekah Itu Luar Biasa
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 101036
Haul Habib Noh 2013

Views: 2183
151st Haul 9 March 2013
Haul Habib Noh 2012

Views: 1243
150th Haul 24 March 2012
Qasidah By Habib Umar Bin Abdullah As-Seggaf - Mawlid
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 54333
__ http://www.hijrahclothing.com http://instagram.com/hijrah_clothing ___ http://www.alkhidmah.org.sg for more ... Recorded during the yearly...
DIBA' Habib Ali bin Shaleh Al-Atas part 5
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 24184
Ziyarah Maqam Habib Nuh Part 1
Rating Rating Rating RatingRating
Views: 16107
Shaykh Hisham Kabbani made ziyarah or visitation to the Maqam or shrine of the Grand Saint of Singapore, Habib Nuh Alhabshi, on 10 June 2009. He...
Habib Ali Maulid Diba Full
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 196134
Selain aktifitas yang anda lakukan saat ini, Adakah keinginan menambah penghasilan tanpa mengganggu aktifitas yang anda kerjakan ? Penghasilan...
Haul Habib Noh 2011

Views: 2531
149th Haul 2 April 2011
Sholawat - Maulid Diba' - YaRobbi Sholli Gresik - INA
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 11823
Sholawat - Maulid Diba' - YaRobbi Sholli Gresik - INA
maulid burdah.flv
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 7979
shalawat
Haul Al-Qutb Habib Abdullah AlHaddad - Ceramah Al-Habib Salim Asy-Syathiri Part 1 of 8
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 29316
Al-Habib Salim Asy-Syathiri on history-background of Al-Qutb Habib Abdullah Al-Haddad, Sabar and importance of Haul. Held on the 1 Nov at Mjd...
Floods @ Kampong Tempe, Jln Hji Alias & Alhuda Mosque Bukit Timah Singapore
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 4149
Was at Holland Village for meeting. Neighbor called, telling me that my grandfather house area was flooded with today heavy downpours, Thursday 19...
Shaykh Habib Salim As-Shatiri
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 16863
Shaykh Habib Salim Bin Abdullah Bin Umar As-Shatiri. He is the Principal of Rubat, an Islamic learning institute that is over 100 years old, based...
Burdah Shareef song - Celebrating the prophet of Islam
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 71807
March 2007 San Fransisco - Shaykh Hisham and The Naqshbandi Ensemble sing Burdah Shareef in praise of Sayyidna Muhammad (pbuh).
haul habib noh 2009. 19 of 22

Views: 3611
www.hjmuhdsalleh.org.sg
Habib Hasan
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 147395
Ceramah Al Habib Hasan Bin Ja'far Assegaf (Pembina Majlis Ta'lim Nurul Musthofa), Indonesia. www.nurulmusthofa.org
Nashbandi Haqqani (Singapore)

Views: 9839
Maulana Shaykh Hisham Visit Al Wehdah Singapore
Tuan Guru Ijai
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 105162
Al Alimul Alamah Al Arif Billah Al Qutb Asy Sayyid Syaikh Al Muhyidin Al Muqarom Muhammad Zaini Abdul Ghani atau Tuan Guru Ijai sekumpul martapura
DIBA' Habib Ali bin Saleh Al-Atas-1
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 44417
Mawlid Nabi - Mahallul Qiyam Haul Siti Khodijah Al Kubra rha
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 30073
AL KHIDMAH (S'PORE) Registry of Societies (ROS) Singapore - UEN#S99SS0078B For more info please contact us at : Website : www.alkhidmah.org.sg...
Cari2 Masjid: Masjid Haji Salleh (Makam Habib Noh)
Rating Rating Rating Rating Rating 
Views: 3659
Masjid ini terdapat satu Makam yang dinama Makam Habib Noh, dan juga Masjid ini di tgh bandar singapura.
Haul Habib Noh 2012 (Part 3 of 3)

Views: 8916

Comments:

Author IAMNOTADIVER (6 years)
Ape kena mengena kasi minum anjing dengan buat Maulud? Cuba jelaskan.

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ade jgk peristiwa apabila nabi ingin keluar dari rumahnya,dia
bertwassul dengan orang2 solih di zaman itu..saye betol2 minta maaf kerane
saye sdh terlupe nnti saye akan tnye kepade ustaz saye..tetapi kami semua
tawassul kepada awliya2 allah kemudian kami juga berdoa kepade tuhan,tdk ke
membace2 surah untuk bertawassul itu lg bagus dari hanya makan obat? ya itu
terpulang kepda kamu tp terang2 alquran itu lebih baik..tetapi ingat kami
tdk pena sesekali menyambahnya(awliya2).

Author Hamcai Bochai (4 years)
@FarEast309 ya betol tu, aku sokong. lagi satu, kpade sume orang muslim,
jangan hukum orang, mungkin mereka ada jumpe hadis atau dalil2 yang ade,
diam2 saje sudah, itupon kalau benar mereka salah, kalau benar mereka tak
salah, kite lah yang kene, hehe

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ,lakum deenukum waliyadeen~

Author Real Swiftx (5 years)
Ya Rabbi... Apalah digaduhkan sampai macam tu? Aku nak tanya hang pa?
Siapakah musuh Islam, kita yg sebenarnya? Sesama Islam ka, Wahabi ka? Syiah
ka? Sunni ka? Ajaran Dr Asri ka? Jais ka? Hadhari ka?.......... SEPATUTNYA
IBLIS, SYAITAN, YAHUDI, AMERIKA, ISRAEL LAKNATULLAH.. Lu pk ar sendiri..

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas baiklah,ini dalilnya di dlm quran:surah ali-imran ayat 38...ini
menunjukkan nabi zakaria bertawassul dgn siti maryam..seseungguhnya
bertawassul itu tiada salahnya..ia tetap berdoa kepada tuhan yg maha esa
kerana ia tetap bermula dgn "allahuma" dan tawassul itu hnya menyebutkn
nama2 org solih di dlm doa krane mreke dekat dgn allah..bkn btol2 meminta
dari mreke..kami tidak sebulu seperti org nasrani..wassalam..andaiku
tersilap bahase minta maaf..hanya allah saje yg maha mengetahui..

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas insyallah aku akn berusahakn nye..

Author suryadi2 (6 years)
FATWA MUFTI MESIR Sesungguhnya menyambut dan merayakan Mawlid Nabi s.a.w.
dengan niat untuk ingat kepada baginda dan membesarkan baginda adalah satu
amalan yang besar dan dipandang utama oleh Ahlus Sunnah wal Jama`ah.
Memandangkan kebanyakan umat Islam di dunia ini adalah pengikut Ahlus
Sunnah wal Jama`ah, maka kelahiran Junjungan Nabi s.a.w. terus dimuliakan
dan diingati, alhamdulillah. DAKYAH PUAK-PUAK WAHHABI DGN JAGOAN MEREKA BIN
BAZ TERUS DI TENGGELAM DITELAN KEBENARAN (Situs bahrusshofa)

Author FarEast309 (5 years)
Jgnlah mengatakan perkara ini adalah syirik.....kerana orang yang ada di
sini bkn meminta pada HABIB NOH untuk mengabulkan hajat mereka.
BUKAN!!....mereka cuma berdoa kepada ALLAH dgn berkat HABIB NOH.Mereka
bertawasul dgn RAsullallah dan HAbib Noh.Kita bkn minta pada mereka,kita
minta pada ALLAH dgn berkat mereka.Jgnlah kita tidak percaya pada wali
Allah...sesungguhnya Allah telah berfirman sesiapa memusuhi kekasihku(wali
Allah) maka aku akn mengistiharkan perang fisabilillah....wallahualam

Author SKAILIYA (6 years)
iNI BENAR BENAR SYIRIK AKBAR. KALAU TAK BERTAUBAT JUGAK...... KEKAL DIDALAM
NERAKA UNTUK SELAMA LAMA NYA.

Author suryadi2 (6 years)
Ini semua wahabbi punya ajaran.Apa yang haul tak ada?? Tiap-tiap tahun
ulang tahun Badr Rasulallah pergi ziarah doakan syuhada'badar. Juga begitu
beliau ziarah maqam-maqam di Baqi'tiap-tiap bulan Say'ban. Sama juga dengan
maqam Sayyidatina Khadijah pada waktu malam. Hadis dan atsar banyak. Jadi
semua dicontohi ulama'ahli sunnah wal jamaah fasal diteruskan oleh para
sahabat, dan tabiin dll. Beljarlah yang betul. Dengan kitab dan ulama'yang
bersanad dan sahih!

Author Muhammad Akhtar Mohammad Safian (5 years)
Dalam beribu-ribu amalan sunnah yang jelas kesahihannya.... kenapa la nak
buat benda yang PASTI..tiada dalam sunnah!

Author Muhd Shafiq (6 years)
ini kn haul habib nor.

Author MegaPoone (3 years)
jangan la bawak fahaman wahabi tu kat Singapura, kami dimalaysia dah meluat
dengan perangai mereka..

Author suryadi2 (6 years)
Muhd Ibn `Abdul Wahhab by Imam Ibn Humayd al-Hanbali "Some of the ppl whom
I met relatd...fr the contemporaries of Shaykh Abdul Wahhāb that describe
his anger twrds his son Muhammad bcs he had not agreed to study the
religious knowledge of his ancestors and the ppl of his area. His fthr had
a presentiment that smthng wld happen bcs of him, and so he frequently said
to the ppl, "How much evil you are going to see from my son
Muhammad."Subsequently, what Allāh destined to happen came to pass"

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas,aku telah dapat dalilnya..ade bnyk tp yg aku ingt: nabi zakaria
sendiri bertawassul dengan siti maryam dan lain2 lagi bace kitab2 sirah2
nabi2 kamu akan dapati berikut...masey tk pecaye jgk lakum dinukum
waliadeen..

Author suryadi2 (6 years)
Sebagai pengikut Ahlus Sunnah wal Jamaah, semestinya kita percaya kepada
adanya syafaat daripada orang-orang yang diizinkan Allah s.w.t. untuk
memberikannya. Hujjatul Islam Abu Hamid al-Ghazali r.a. dalam kitab "Ihya`
Ulumiddin" menyatakan:- "Dan hendaklah kita beriman yakni percaya dengan
(adanya) syafaat para nabi, kemudian syafaat para ulama, kemudian syafaat
para syuhada`, kemudian syafaat segala orang mukmin menurut jah dan
kedudukannya di sisi Allah ta'ala."

Author suryadi2 (6 years)
Haul of al-Hbb Noh b Muhammad al-Habsyi would be held on Sat 18th April
2009 at Palmer Road starting from after Asr till Isya' all are invited to
benefit from the talks, tahlil and mawlid insyAllah. This Haul will start
the one week long Haul festivities, that of al-Hbb Muhammad b Salim
al-Attas (Haul BaAlawi Mosque) and of al-Allamah al-Faqih as-Syaikh Umar b
Abdullah al-Khatib

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas suka hati kau la nak..aku tk debate dngn org mcm kau...sbb klau
aku blg dalil de pon kau tetap degil kau nk ckp aku mcm majusi abe kau
perangai mcm yahudi tk nmpk ke? klau aku ade dalil ke tkd kau nk pecaye ke?
tk punye..mcm mane nk terus kn..step alim je la kau..ulama bnyk sokong
tawasul bole hanya segelintir je yg bising..pikirlah~ aku sedar aku ni tdk
sepandai "KAU" tp pikirlah nabi itu guru yg hebat untk ummat de tkkn kate2
ulama yg siket tu btol? abe yg bnyk tu semue sesat? huhu

Author couleurmillenia (5 years)
ssape yg x phm, bertanyelah, jgn la komen melulu dgn ilmu setakat sekolah
menengah, klip ni pun 23 saat je, x tau hujung pangkal, main terjah je,
syirik la, ape la, korang ada kat situ ke?

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas ,astaghfirullah..bace balek ayat tu btol2 yablah! bace ayat tu
dgn ayat sebelum tu dan pahami btol2 jgn nk main hantam je pike kau terror
sngt ke? terrorist ade uh nk hantam2 aje..tk suke jln uh..

Author Pescados17 (4 years)
@materizat baiklah,ana nk tnye anta,anta pegi ke doctor tk bila anta tngh
saket? sdh tentu kn. knape mintak tolong dgn doctor? knp tnk mintak
straight dari allah je? dan bende yg bole baik kn anta bile time saket name
de OBAT YG TDK BERNYAWE..anta nk ckp org tk betol anta sendiri BELOM
BETOL.ana tk ckp anta tk betol.itu sdh tdk sopan.dan tawassul di boleh
kan..dan awliya2 yg sdh meninggal..

Author Hamcai Bochai (4 years)
@materizat minta

Author qhudz (3 years)
this is an invention .. addeen has been perfected during muhammad
prophethood.. inventions only applied on ibadah which was taught by the
last messenger of Allah.. going to grave and doing such thing like in this
video seemed almost near to syirk.. nauzubillah Allah said 'when my
servents ask about (Allah) say that I'm near I answered their prayer when
they prayed. . .'

Author suryadi2 (6 years)
Sedangkan Yahudi msuk syurga kasi minum anjing haus!

Author TheUnholy Man (3 years)
@addeedas Sapa kata tawassul ni...ni bukan tawasul ...

Author Pescados17 (4 years)
@addeedas lakum deenukum waliyadeen.aku pecinta nabi muhammad tk sanggup
aku untk me-reka2 cerite...wallahi klau aku maseh ingt doanye itu aku akn
kongsi bersama kamu..kite saling belajar mempelajari..ya saya setuju dengan
hadis itu tetapi saya tdk takut kerana saya tdk me-reka2 cerite..dan ingt
sesungguhnya fitnah itu lebih dasyat dari pembunuhan dan aku tdk berani
untk menfitnah hadis2 nabi..maaf jikalau ada tekasar bahasa..wslm..

Author omarssvcs (6 years)
Beribadah di kuburan sangat dilarang oleh Rasulullah. Laknat Allah jatuh
kepada kalian kerana kalian telah mencontohi yahudi dan nasarah yang telah
membuat kuburan para nabi mereka sebagai masjid. taubat sebelum mati kufur
dan syirik terhadap Allah s.w.t

Author omarssvcs (6 years)
haul tak haul. Rasulullah Tak ajar perkara macam ni.yang dah meninggal pun
tak dengar apa yang kau baca dan tak dapat faedah pahala dari apa yang
korang baca.

Embed Video:

URL 
Link 

Search Video

Top Videos

Top 100 >>>

Videos

Analyse website