Videos


Azilah dan Sirul dihukum gantung sampai Mati



SHAH ALAM, 9 April (Bernama) -- Mahkamah Tinggi Shah Alam Khamis menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap Cif Inspektor Azilah Hadri dan Kpl Sirul Azhar Umar kerana didapati bersalah membunuh wanita Mongolia Altantuya Shaariibu.

Hakim Datuk Mohd Zaki Md Yasin berkata pihak pendakwaan telah membuktikan tanpa keraguan munasabah kes terhadap Azilah, 33, dan Sirul Azhar, 37.

Katanya pembelaan kedua-dua tertuduh berdasarkan kepada penafian dan juga menyalahkan satu sama lain, dan dengan itu, ianya tidak boleh dipercayai.

"Mereka gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan yang didapati konklusif.

"Saya dengan ini menjatuhkan hukuman gantung sampai mati terhadap kamu, Azilah dan Sirul Azhar," kata Mohd Zaki.

...... Kesiannnn.....


Views: 234036
Added:
Runtime: 2:27
Comments: 81

Tags for this video:



Find more videos in the: "25"
Uploaded by:
See more videos uploaded by


Comments:

Author Gabriel Wiliam ( ago)
Kalau nak tipu .agk2 la. Pandai mana tupai melompat.jatuh juga.masa tu la
korang menangis.kalau korang mati awal dari dalang sbnar takpe.

Author Cha lie ( ago)
Kat luar negara jawabnye, kte je hukum gantung.

Author Rizaham Casper ( ago)
sejak dibicarakan..aku xpernah lihat wajah ke 2 2 tertuduh..adakah nama
mereka wujud? Atau?

Author Ddean (atan kerepek) ( ago)
korang ingat apa yang aku sampaikan dlm facebook aku tu tipulah....kaji dan
selidik dengan teliti......

Author zaidi ( ago)
Pembunuh dhbkena lepas...

Author Abubakar.abu@gmail.com Haris ( ago)
Najibbbbb rosmahhhh

Author Tiger Perang ( ago)
hukum mati ke hukum melancong ke luar negara???........hahahaha....Allah
tahu akan segalanya.........mahkamah Allah menunggu jua di akhir
nti..........

Author Abu Darda ( ago)
bagaimanakah perasaan seorang ayah bila tau anak perempuanya
dibogelkan,diikat dengan bom dan diletupkan dan mengharapkan pembelaan yang
sewajarnya hanyalah satu mimpi...walaupun Dr.Saribu bukan islam tetapi
tetap mahluk Allah

Author Abu Darda ( ago)
Hanya Allah yang Maha Mengetahui,Ingatlah di dunia mulut boleh ditutup,mata
boleh dipejam,tangan boleh diselindung...sabar wahai pelaku dosa masa kamu
akan sampai juga, kamu dihadapkan di mahkamah Yang Maha Agung dan
bertaubatlah kamu sebelum masa tersebut benar2 terjadi.nauzubillah

Author Mirzamazni@gmail.com Mirzamazni ( ago)
Entahlaa...banyak org zaman skrg yg tunjuk pandai..ade je kes kat malaysia
kaitkan dgn politik la apa la...bagus g siasat sendiri...law komenn kemain
laju taip..law nak becakap tekebil2..porrahh...

Author yusriumin ( ago)
pada semua pengomen kat sini..datang lah ke rumah saya..kita buat
kenduri..makan2..pastu kita salam~ salaman...baca doa selamat..bab aku
tengok...melayu semua nie...satu agama..nape nak gaduh2...pakat la
ramai2...bangsa lain pijak kepala...nie melayu sama melayu pulak pijak
kepala...

Author Siti Gurl ( ago)
Lagi bagus kalau puak2 kiram disulu yg kena hukum gantung lah..hidup pun
tak guna klu menyusahkan org ramai

Author Anizar Jamaluddin ( ago)
MEMANG BETUL!! so rakyat Malaysia keep an eye..make sure rakyat WITNESS
mayat dia orang.

Author Anizar Jamaluddin ( ago)
They are still alive.....:)

Author Anizar Jamaluddin ( ago)
UMNO tak pernah tanya pun soalan ni..sebab dia orang pandai sangat. orang
bodoh macam kita rasa pelik sebab selalunya lah kan....orang buat apa apa
pun mesti ada motif.

Author eramelati ( ago)
Jom kahwin lagi 1

Author shaffuddin sahlan ( ago)
nko igt kalo kene jatuh hukum gantung...esok trus kene gantung ke?skolah
smpi darjah brape ni....

Author shaffuddin sahlan ( ago)
nk pggil media?jgn harap la diaorng nk ambik tau....tapi kalo ada org nk
kluar pas ke keadilan ke.....comfirm laju je diaorg dtg....bole thn gak nko
pnye bahlol lol

Author Geng Kapak ( ago)
common sense 1. smpai hari ni xclear apa motif polis tiba2 nak bunuh
altantuya..xmasuk akal mlainkan hanya bertindak atas arahan org atasan 2.
c4 tu bukan senjata biasa2.hanya org yg btul2 ada kuasa boleh luluskan
benda mcm tu..eh sape menteri pertahanan masa tu ye? xlogik akal jika polis
biasa mcm tu nak bunuh susah pyh dptkan C4..baik guna minyak tanah 3. muka
dua polis tu smpai hari ni xde sape tau identiti..bukankah slalunya kes
profil tinggi rakyat tetap tau? tp ni x... pikir2kan lah..

Author farouk lebah ( ago)
yang polis tu bunuh Altantuya sebab pa ye, apa kepentingan dia ye

Author Mirzamazni@gmail.com Mirzamazni ( ago)
sembang itu lah ini lah...law brani korg p panggil media cakap mcm mna korg
tulis kat komen ni...ade bran?cakap kat sini bkn dapat apa...trg2 da dapat
dosa...mcm mna nak maju...

Author 高田 役者 ( ago)
black goat!!!!

Author ND Beserah ( ago)
Penghakiman yang paling bodoh dlm sejarah.Tertuduh di gantung sampai mati
tanpa perlu di buktikan motif.Kedua2 tertuduh juga rileks saja terima
hukuman. Sebab apa? Sebab dia orang tahu dia orang akan dilepaskan cara
rahsia! Kalau tidak tentu mereka menjerit dlm mahkamah beritahu siapa yg
beri arahan letup Altantuya. Saudara mara pun nangis sikit2 je. Kalau betul
kena gantung, tentu meraung semua. Entah kedua2 orang tu dah jadi jutawan
sekarang.After all, muka asyik tutup je. Siapa kenal!

Author bdq9792 ( ago)
Pehhh... Drama thriller political murder yg paling best abad ini. Pujianlah
utuk drector dan para pelakonnya... Mcm crita James Bond dan Mission
Imposible. Yang pnting orang yang mngarahkan pembunuhan tersebut
terlepas... lepas ni kes dan isu ini akan dtutup serapat-rapatnya.

Author Siti Gurl ( ago)
Perasaan ko jelah giler.. Buatlah mahkamah sndri..buat malu je dgn mata
dunia.. Ish ish ish

Author Siti Gurl ( ago)
Kahkahkah..yg korg sibuk tensyen pk hidup atau mati 2 polis pehal!! Mangkuk
hayun btl lh korg nie!! Mahkamah dh jtuhkn hkm gntung smp mati, dh matila
tu.. Bongok pny komen..otak sempit. Nk buat undang2 sndri plak!?

Author joe bits ( ago)
aku rasakan mereka masih hidup....

Author joe bits ( ago)
benarkah mereka di hukum gantung sampai mati?

Author Md Fauzi ( ago)
Somemore menurut keterangan kedua polis pengembom c4 tu yg altantuya tengah
mengandungkn janin, benih dari si najib botak badut kfc ni..

Author Md Fauzi ( ago)
Sebb altantuya adalah satu2 saksi utama saat terjadinya transaksi haram(the
illicit commissions paid by DCNS to the Malaysian officials, which could
include Baginda and Najib)

Author mega xstreammega ( ago)
tutup muka takut org kenal la tu.. pembunuhan upahan.. kejam2

Author Shahrulnizam Hanafiah ( ago)
mcm jantan je dua ekor yg tutup kepala tu. ni kerja polis speacial branch.
x de siapa yg tau tertuduh betul2 gantung sampai mati ke x. siapa yg kenal
dgn azilah ngan sirul tu??

Author John Yasco ( ago)
MAMPOS KAU HAIWAN,,,,,,,,,HANTAR KE NERAKA TERUS,,,,

Author cik sarip ( ago)
pembetulan.....ROSMAH dalang pembunuhan altantuya....untuk pengetahuaan
korg,2 org yg ditutup muka cm ninja itu bukan orgnya..mereka hidup senang
lenang diberi identiti baru untuk berada diluar negara... (SUMBER DARI
MULUT PEGAWAI POLIS SENDIRI)

Author Md Fauzi ( ago)
Amiin

Author Joslee Joseph ( ago)
setuju 100%...lakonan je tu smua. patut najib & rosmah yg kna gantung...

Author azrul2712 ( ago)
kaburi rakyat ngan duit

Author Md Fauzi (404 years ago)
Yup diorang tu dapt bayaran tuk berlakon, dan sye yakin ade sutradara di
sebalik lakonan tu, kalo setakat seorang polis tu apelah project dia sampe
sanggup letup wanita ngan bomb "c4" seorang penerjemah bahse dr negri jauh
pulak tu,,

Author tokey red ( ago)
AKU PELIK NAPE TAK DPT TGK MUKA POLIS NI...KE DEPA TUKAR DGN BANDUAN YG
LAIN...AKU RASA WAS2 JE TGK VIDEO NI BALIK...KE MEREKA NI DAH
DIBEBASKN..BKNNYER NMPAK MUKA..TIME NK GANTUNG TUKAR NGAN BNDUAN LAIN..

Author tokey red ( ago)
korg pikirkn le apa sb polis sndri yg bnuh altantuya uh???sapa yg upah...yg
pgang kerajaan ni sp..polis uh under sapa...pikir2kn lah

Author AbuAbdurrahmann ( ago)
kemungkinan tu ada....

Author Md Fauzi ( ago)
Tengoklah mcmmana puak umno menipu, memperbodohkan satu malaysia dgn trik
busuknya..! Itupon malaysia dok membisu dan membutakan mata,bahkan justru
ikut backup habis trik busuk tersebut,?! Simpan penjenayah bawah tilam,
bahkan di sanjung di puja,?! Hmm

Author krul azreen ( ago)
cakap je hukuman gantung,tapi sebenarnye dbebaskan.sebb kite x nmpk muke
due ekor ni.

Author Zack Squall ( ago)
BETUL KAH JUGA DI GANTUNG TU SILAP2 SEDANG BERSANTAI TENGOK EURO 2012

Author diey onchest ( ago)
Habeh kalo sorok pembunoh bawah bantal plak cemmana,?Sye walaupun najib
xmembunuh sekalipon, sye xnak sokong umno lagi,nak cube tukar yg laen.! Dah
lame sgt dah umno dudok kursi empuk mreka tu, sampe dah naik Kg lemak
mreka,! Tengok tu bontot mreka beso-beso,! Kesianlah yg laen plak, dr dulu
asik campaign2, pekik2,sampai di saman di jel oleh kerana persaingan
politik.

Author Tomie Rain ( ago)
wow...kalau kes mona fendi x tutup muka pun?? apasal kes azilah ni kena
tutup muka..btul ka tdk mereka d hukum gantung? kes ni ada terlibat dgn
org2 besar..murah sangat lah harga nyawa polis ni...kalau btul di hukum
gantung...bg tau jer perkara sebenar hahahahhahahah rakyat x bodoh la nk
sembunyikan rahsia...

Author Md Fauzi ( ago)
Kalo Hakim tertinggi negare dah sanggup wat rasuah, Chef inspector polis
negare juge makan rasuah, hukum negaro dah jd bahan lecehan ape nk jd ngan
negaro ni ,?

Author man usia ( ago)
kambing hitam dorg ni.. najib n polis terlibat.. mmg anjing la polis nih..

Author TheWel90 ( ago)
na tenangkan hati rakyat kah tu??

Author zainun nadzireen ( ago)
@09papang bodohnya kau ni. cuba cakap guna otak sikit

Author Brother Chik Harry ( ago)
@mangkukhayunmu betul tu sekadar muke di tutup ada agenda dorg yg nk tutup
case...biasa la mula2 baginda kena tahan....sapa x nau klu dah upah 20juta
utk masuk lokap....ending lepas dan x disabit kan kesalahan...jadi option
ke dua depa hantaq 2 org sebagai pesalah dan muka nya ditutup mengaata kan
hukuman mati telah dijatuh kan....dasat sungguh game malaysia nie

Author Amirul Asmizan ( ago)
@mangkukhayunmu hang ckp pun org X caya....mana bukti???????????????

Author mayna puteri ( ago)
tak apa nanti mereka mati sendiri dgn cara yg the best melebihi kematian
atlantuya yg mrk dah bunuh,apalagi wat si penyuruh pembunuhan,,terkejang2
nyawa tak kuar2,,baru teringat atlantuya saaribu.

Author otzenz ( ago)
@mangkukhayunmu xyah cakap pun orang tahu la.. sapa yg nak percaya diorang
kena gantung.. smua tu tipu.. diorang sekarang dah ada kat london..

Author van helsing ( ago)
Kesian die ke kesian kt kite? Pmimpin ade kuasa.. Smpi berair mata gelakkn
rkyat yg bodoh dan tuli.. Bangun la demi mlaysia.. Blaja tggi2.. Tp akal
tetap bwh kaki.. Pikir2kn..

Author arep3727 ( ago)
hahahahaa...rakyat x caye kat bajib ker?hahahhaaa.padan muke ko najib

Author din perfumes ( ago)
haa,, dengar tu najib.. rakyat semua sudah x percaya kt kau lg..

Author Tomie Rain ( ago)
aku sokong mangkukhayun......

Author Harry Mohamad ( ago)
kena ikut cara Islam iaitu hukuman bunuh mesti dilakukan depan org ramai,
mula2 muka dibuka lepas tu baru ditutup.

Author myra6464 ( ago)
orangminyak100 - Azilah tu lelaki la bkn pompuan.kdua2 mmg lelaki.mereka
blom dgantung lg sb mereka memohon pengampunan d mahkhamah tinggi.so tgu
dan lihat .tp ak rasa sure dorg dlepaskan senyap2

Author Time2Keel ( ago)
Blogger anti-kerajaan Raja Petra Kamarudin dah mengaku di pengaruhi oleh
Anwar untuk buat cite James Bond supaya Najib tak jadi PM . Nak sgnt2 masuk
Putra Jaya, alang2 masuk jail.

Author Time2Keel ( ago)
Wah!, mcm cerita James Bond Hollywood teori2 konspirasi undang2 di negara
ni. Jom kita tengok wayang cerita Zorro lebih baik dari merepek di sini.

Author Destin Mukil ( ago)
masyarakat sanggup membela dosa pemimpin.. klu da sala tu buat la mka sala.

Author Destin Mukil ( ago)
@zairie87 tahu dr mna ni bro? huhu

Author Moses79 ( ago)
apa motif ?

Author dzulmssa ( ago)
@dollydomo mona fandey kena jatuh hukum 1995....... tahun 2001 baru kena
gantung..... ada paham ker.....

Author donnie yeen ( ago)
asal tutup muka??sbelum ni x pernah tgk tutup muka pun..

Author shukri hakim ( ago)
politik.sume uh

Author khai airil ( ago)
kesian jadi kuda hitam. :(

Author UGIZ ( ago)
hahahaha hanya di malayshit

Author alansori ( ago)
aku sokong ko mangkukhayun...ni propahganda mesia je ni...

Author bosh8888 ( ago)
@arejak82 yelatu.... tp yg org2 PKR ckp Najib tu Yahudi tu x berdosa besar
ker??!!! Balas balik ler kami tuduh Anuar...

Author arejak82 ( ago)
@bosh8888 jgn menuduh org itu yahudi..fiitnah hukumnya dosa besar..org lain
wat slh org lain dpt dosa...

Author bosh8888 ( ago)
Korang nie x psl2 Najib jer.... Ader bukti ker korang ckp gtu?? korang nk
ikut si Yahudi Melayu Anuar Ibrahim??

Author Akhi Syahir ( ago)
pesalah gaya badan nampak kedua2nya cam lelaki....entah2 pesalah kes lain,
yg di hadapkan kemakamah!!! pesalah sebenar dah keluar negara....... apa2
pun harikeadilan akan tiba nanti

Author Xen Q ( ago)
dah gantung?

Author Makarov Shernukov ( ago)
ape salah diorang erk?

Author chentabuta ( ago)
muke pon ttup. how do we know that is aizlah n sirul?

Author norarmiza anuar ( ago)
takde bukti jgn cakap..nanti jadi fitnah...kalau ada bukti tunjukkan..bukan
sekadar komen dan fitnah org kat youtube je...takde guna..hampess...

Author mimwaununalip ( ago)
ape nk jd la...

Author 09papang ( ago)
si NAJIB YG BUNUH ALTANTUYA!!

Embed Video:

URL 
Link 

Search Video

Top Videos

Top 100 >>>

Videos

Analyse website